
Ďalší článok budem venovať vstrekovacím tryskám v common rail motoroch. Nakoľko ide o vysokotlakový systém vstrekovania, ktorý dosahuje tlak až 1600 bar, tak ani pri týchto tryskách sa nevyhneme problémom. Jeden z problémov ktorý môže spôsobiť vadná tryska je, že ak začne tzv. čúrať. To znamená, že z jednej z mikroskopických dierok na špičke vstrekovača nejde palivo rozprášené, ale ide v prúde. Ako dôsledok je prepálenie piestu a následné poškodenie motora. Fáza v ktorej sa to môže stať trvá tak do cca. 500km od momentu čo začne vstrekovač čúrať. Už som mal prípady zle zrepasovaných trysiek, ktoré si klienti dali repasovať v rôznych „neserióznych firmách“ (treba voliť naozaj profi firmu na repas), ktoré poškodili repasom trysky a následne došlo k poškodeniu motora. Našťastie táto chyba sa nevyskytuje pomerne často, aj keď ju netreba podceňovať. Ďalšou poruchou trysiek menej závažnou je, že veľa paliva ide do prepadu a tým pádom motor vynecháva, stráca výkon, má nevyvážený chod, trhá motorom. Alebo auto zle štartuje za tepla, alebo za studena, dlhým točením. Pri včasnej diagnostike vstrekovačov vieme predísť poruchám na ich systéme či už vymenením za dobrý kus, alebo za repas, po ktorom bude motor ďalších xxx xxx km bez poškodenia fungovať. Jedným z najľahších testov ešte pred testovaním v odborných servisoch je test diagostikou na zvýšené odchýlky voči norme, ktorou viem predbežne určit poškodený vstrekovač. Pri tomto systéme vstrekovania tiež platí, že treba tankovať len kvalitnú naftu, meniť pravidelne palivový filter a jazdiť svižnejšie, nie pod plynom, aby sa vstrekovače nezanášali.